Het is Boekenweek deze week. Een mooie aanleiding om aandacht te besteden aan dit eeuwenoude medium. Want ondanks al het digitale en online geweld, is het gedrukte woord nog altijd ‘hot’. Geen wonder, want een boek kun je altijd en op elk moment lezen: of je nu wel of geen wifi of 3G hebt, en ook als de kinderen je iPad weer eens hebben ingepikt. En wat op papier staat, beklijft nog altijd het best.

Voor veel mensen is een boek schrijven een droom banner-300x200_KarinLasschedie ze nog eens uit willen laten komen. Een boek maakt een deskundige van je en zet je in de schijnwerper. Een prachtig visitekaartje waar je je hele leven lang plezier van hebt. En je kunt er nog geld aan verdienen ook. Geen wonder dat zoveel professionals een boek schrijven, al dan niet geholpen door cursussen waar je leert een boek te schrijven of een schrijfcoach.

In eigen beheer een boek uitgeven is een aantrekkelijke optie. Je bent niet afhankelijk van een uitgever en hebt alles in eigen hand. Maar dan moet je het wel goed aanpakken. En bereid zijn geld te besteden aan een aantrekkelijke vormgeving en waardevolle content. Zelfs als je geen moeite hebt met schrijven, doe je er goed aan je boek te laten redigeren en corrigeren (kijk wat ik voor je kan doen). Niets zo ongeloofwaardig als een expert die een boek schrijft vol taal- en spelfouten!

Minstens zo belangrijk is te bedenken hoe je je boek promoot. Want als het er eenmaal is, moet je het zo snel mogelijk kwijt zien te raken. Opgestapelde dozen boeken in het Centraal Boekhuis of – erger nog – in je eigen garage, doen niets voor je omzet en zelfvertrouwen. Gelukkig zijn er ook uitgeefprofessionals zoals BoekenBusiness die je graag vertellen hoe je de kans op succes zo groot mogelijk maakt, zodat je boek de aandacht krijgt die het verdient. Een boek maken is één ding: het gaat erom dat je wordt gelezen!

(Vergeet niet de code KL2016 in te vullen, dan krijg je 25 euro korting, ook op de vroegboekprijs!)

 

 

 

Geef een antwoord

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *