Natuurlijk, bij Klasse Tekst kunt u terecht voor teksten. Maar ik doe meer dan schrijven en herschrijven alleen. Ik kan de hele productie van een medium uit handen nemen en geef ook advies over de inzet en uitvoering van middelen.

Content
Onder ‘content’ versta ik het bedenken en creëren van inhoud voor verschillende media. In mijn geval bestaat die vooral uit teksten. Voor uw blad, nieuwsbrief of website maak ik graag een inhoudsvoorstel dat past bij uw doelgroep en doelstellingen. Datzelfde geldt voor een boek of serie blogs.
Een organisatie en de mensen in een organisatie hebben vaak veel meer te vertellen dan u zelf misschien denkt. Vaak is de inhoud prima te vertalen naar de doelgroep, zodat de informatie aansluit bij zijn behoefte. Dus hebt u geen inspiratie voor uw blad, blog, nieuwsbrief of brochure? Ik breng u graag op een idee.

Coördinatie
Voor het maken van een boek, tijdschrift, nieuwsbrief of website is meer nodig dan alleen het produceren van tekst. Ik kan de hele productie verzorgen van idee tot en met het eindproduct. Hiervoor kan ik putten uit een netwerk van tekstschrijvers, vormgevers, fotografen en drukkers.
Voor u betekent dit dat u het hele traject uit handen kunt geven. Ik regel voor u de planning, projectbegeleiding, eindredactie, vormgeving en fotografie. Daarbij geldt dat ik gewend ben om te gaan met uitgebreide fiatteringsrondes en gevoelige zaken.

Redactie en correctie
Bijvoorbeeld:

  • U wit de informatie die in uw organisatie beschikbaar is over een bepaald onderwerp, omzetten in toegankelijke brochuretekst, weblogs of een artikel.
  • U wilt bestaande teksten laten herschrijven, zodat ze geschikt worden voor een ander doel of een andere doelgroep, of beter leesbaar worden. Bijvoorbeeld op taalniveau B1 (vaak beschreven als ‘jip en janneke’ taal).
  • U werkt met verschillende tekstschrijvers, en zoekt een eindredacteur die in al die teksten eenheid aanbrengt, en ze controleert op consistentie in stijl en spelling.
  • U wilt een verslag laten maken van een conferentie, congres of seminar.
  • U hebt een groot document, dat samengevat moet worden.
  • U hebt de inhoud voor uw boek compleet, maar zoekt iemand die de tekst na kan kijken op stijl en spelling.
  • U zoekt een kundige corrector voor het nalezen van proeven van uw uitgave.
  • U wilt dat uw blog of internetsite beter gevonden wordt door uw doelgroep (zoekmachineoptimalisatie, oftewel SEO).

Advies
Ik kan met u meedenken over allerlei aspecten van het maken van communicatiemiddelen. Bijvoorbeeld:

  • U denkt aan een website, nieuwsbrief of blad, maar weet niet goed welk middel u het beste kunt kiezen en wat er allemaal bij komt kijken.
  • U hebt een complexe boodschap, en wilt graag weten hoe u die over het voetlicht krijgt. Of hoe u die informatie structureert voor uw website.
  • U weet eigenlijk niet wat er leeft bij uw doelgroep, en zou weleens willen weten wat die vindt van uw medium, of welke informatie die van u verwacht.
  • U wilt dezelfde boodschap steeds opnieuw overbrengen, zonder uw doelgroep af te stoten. U wilt weten hoe u dezelfde boodschap steeds op een andere, passende manier verpakt.
  • U wilt aanwezig zijn op social media en regelmatig nieuwe blogs uitbrengen. Maar u weet niet goed wat voor content u kunt aanbieden en komt er zelf ook niet aan toe.
 

Comments are closed.