Op de site van Commond, waar ik tegenwoordig parttime werk, zijn twee blogs van mij te lezen over de toepassing van online magazines. En hoe gaaf dat een collega van de studio er dan meteen passend beeld bij maakt!

Deel 1: De evolutie van het digitale magazine

De tijd is rijp voor meer digitale magazines, zou je zeggen. Naast de laptop is ook een smartphone gemeengoed geworden. Vier op de vijf Nederlanders hebben zo’n slimme mobiel, onder jongeren is dat zelfs 95 procent. En al bijna de helft van de huishoudens heeft een tablet. De ‘hardware’ is dus beschikbaar. Toch zien we in de praktijk nog maar mondjesmaat online relatiebladen voorbij komen. Hoe zit dat?

Online magazines (1): de evolutie van het digitale magazine

 

Deel 2: drie mythes over online magazines

De afgelopen jaren heeft het digitale magazine zich verder ontwikkeld. Inmiddels is het heel gewoon geworden om geabonneerd te zijn op de digitale krant. Ook bij customer media hebben sommige bedrijven de overstap gemaakt van papier naar app of web. Dat zou goedkoper zijn, beter aansluiten bij jongere doelgroepen en ook nog eens beter zijn voor het milieu. Maar is dat wel zo? Drie hardnekkige veronderstellingen onder de loep.

Online magazines (2): drie mythes over digitale magazines

 

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *